Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

KIT GLOBAL LLC

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak zwiększyć sprzedaż online dzięki aplikacji mobilnej?

Autor: KIT GLOBAL LLC, publikacja: 2023-05-08

Sprzedaż w Internecie zaczyna się zazwyczaj od stworzenia wersji internetowej sklepu internetowego. Wcześniej czy później okazuje się jednak, że możliwości strony nie są wystarczające dla odbiorców mobilnych, którzy dokonują zakupów za pomocą smartfonów, podejmują decyzje w ciągu kilku sekund i chcą mieć jak najszybszą i najbardziej responsywną obsługę – coś w rodzaju „sklepu w kieszeni”. Nawet jeśli strona ma adaptacyjny design lub w pełni mobilną wersję, użytkownicy smartfonów doświadczają zniechęcających niedogodności. Przyjrzyjmy się kilku przykładowym sytuacjom, w których sklep traci klientów z powodu niedociągnięć strony internetowej.

Stanowisko

Sytuacje, w których aplikacja mobilna dla sklepu internetowego staje się kluczem do sukcesu

Sytuacja pierwsza – użytkownik raz odwiedził stronę sklepu internetowego i zapomniał o niej. Nawet jeśli strona ma świetne produkty i rewelacyjne ceny, to łatwo się zgubić w setkach innych zakładek i firma raczej nie zdobędzie lojalnego klienta. Aby wrócić, trzeba zapamiętać nazwę sklepu, wygooglować go lub wpisać adres URL – zbyt wiele czynności dla „leniwego” użytkownika mobilnego.

Sytuacja druga – strona sklepu internetowego otwiera się domyślnie na urządzeniu mobilnym w niewygodnej przeglądarce. Użytkownik czuje się niekomfortowo i jest mniej skłonny do zakupu na stronie. Firma ryzykuje utratę potencjalnego klienta.

Trzecia sytuacja to taka, w której użytkownik wchodzi do sklepu internetowego z innej przeglądarki, która nie przechowuje danych autoryzacyjnych. Brak dostępu do konta osobistego, historii zamówień, ulubionych, koszyka. Trzeba zapamiętać hasło i zalogować się lub je przywrócić – jest to długie i nudne. Osoba, która mogła być potencjalnym klientem, zamyka stronę i przechodzi do konkurencji.

Czwarta opcja – przeglądarka ma antyspamową blokadę wyskakujących okienek, więc sklep nie może wysyłać przypomnień, ofert specjalnych, promocji czy zapomnianych pozycji w koszyku. Połączenie z klientem sklepu zostaje utracone i trzeba go szukać od nowa.

Piąta sytuacja, i najsmutniejsza, to taka, że wersja mobilna ma okrojoną funkcjonalność i niektóre opcje są dostępne tylko na pełnej wersji strony. To denerwuje użytkowników i okrada sklep ze znacznego odsetka potencjalnych klientów.

Wszystkie te problemy rozwiązuje aplikacja mobilna dla sklepu internetowego.

Dlaczego aplikacja sklepu internetowego jest lepsza niż mobilna wersja strony?

  • Szybkość ładowania jest średnio 8 razy szybsza niż w przypadku strony internetowej. Nie ma już odbić z powodu wolnego działania sklepu.
  • Ikona aplikacji jest zawsze w zasięgu wzroku – na pulpicie smartfona. Użytkownik nie musi robić zakładek, zapamiętywać adresu URL ani wpisywać w Google, aby wrócić do sklepu.
  • Dane uwierzytelniające są przechowywane. Jedno dotknięcie i klient może wejść do aplikacji i dokonać zakupu.
  • Aplikacja jest spersonalizowana. „Sklep w smartfonie” w pełni dostosowuje się do potrzeb i zainteresowań kupującego. Użytkownik otrzymuje spersonalizowane oferty, gromadzi nagrody i zapisuje osobiste wybory.
  • Więcej powtórnych zakupów. Statystyki pokazują, że 35-50% użytkowników wraca do aplikacji, aby dokonać zakupu. Jest to wielokrotnie wyższy wynik niż w przypadku stron internetowych.
  • Reklama jest bardziej skuteczna. Celem reklamy i promocji aplikacji nie są kliknięcia, ale instalacja na smartfonie. Gdy użytkownik pobierze aplikację z App Store lub Play Market, to jest to coś więcej niż „wejdź, rozejrzyj się i zamknij stronę”.

Wykonaj te 5 kroków, a wzrost sprzedaży jest gwarantowany

Krok 1. Zdecyduj się na stworzenie aplikacji dla swojego sklepu internetowego

Już sam ten krok to ogromny wkład w Twój biznes. Smartfony Twoich klientów będą miały ikonę aplikacji i będą mogli wejść do sklepu jednym dotknięciem. Aplikacja przechowuje dane autoryzacyjne i płatnicze, historię zakupów, pozycje z koszyka i zgromadzone nagrody, motywując ich do wielokrotnych powrotów.

Krok 2. Zapewnij klientowi wysokiej jakości usługę mobilną

  • Na bieżąco rozwijaj aplikację sklepu internetowego.
  • Zadbaj o przyjazny interfejs, jakość użyteczności, prostotę i dostępność funkcjonalności.
  • Monitoruj trafność asortymentu i w razie potrzeby ustaw integrację aplikacji z istniejącą stroną internetową, 1C, CRM lub innym oprogramowaniem.
  • Szukaj wysokiej jakości treści – obrazów, opisów tekstowych, tabel cech.
  • Używaj towarów wariantowych dla tych samych pozycji o różnych parametrach.
  • Podłącz usługi płatnicze dla szybkich i bezpiecznych płatności online.
  • Wdróż narzędzie do śledzenia statusu dostawy.
  • Pozostań w kontakcie, zapewnij wysokiej jakości obsługę klienta i pracuj z informacjami zwrotnymi w aplikacji.
  • Motywuj i nagradzaj lojalnych klientów, spraw, aby aplikacja była ich głównym asystentem podczas zakupów Twojej grupy produktów.

Krok 3. Uruchom program lojalnościowy

Użytkownicy chętnie wracają do sklepu internetowego, gdy za część zakupów mogą zapłacić zgromadzonymi nagrodami. Program działa w następujący sposób: każdy użytkownik posiada konto premiowe, na które trafia procent od każdego zakupu. Można wprowadzić dowolną inną zasadę premiowania, na przykład bonusy za recenzje, filmy unboxingowe lub zakup poszczególnych przedmiotów. Następnym razem, gdy klient składa zamówienie, może wydać nagrody zgodnie z warunkami programu lojalnościowego, na przykład opłacić do 30-50% zakupów. Takie podejście zachęca klienta do pozostania z Tobą dłużej, co skutkuje większą sprzedażą.

Krok 4. Skonfiguruj powiadomienia push

Jak aplikacja mobilna zmienia jednorazowych klientów w klientów powtarzalnych? Poprzez delikatne przypominanie im o tym za pomocą prostego narzędzia: powiadomień push. O czym możesz powiadomić użytkownika, aby zwiększyć sprzedaż:

  • promocje i rabaty;
  • spersonalizowane oferty;
  • skumulowane bonusy;
  • towary, które mogą zainteresować;
  • informacje o nowych kolekcjach;
  • pozycje pozostawione w Twoim koszyku;
  • pozycje są „z powrotem w magazynie”;
  • promocje czasowe;
  • informacje o loteriach;
  • prezenty urodzinowe.

Oferty specjalne to sytuacja win-win: to satysfakcjonujące doświadczenie zakupowe dla klienta, a dla sklepu sytuacja win-win w zakresie budowania bazy lojalnych klientów.

Krok 5. Promocja aplikacji

Istnieje wiele skutecznych sposobów na promowanie aplikacji mobilnych. Są to reklamy kontekstowe i targetowane, SMM, optymalizacja ASO w sklepach. Można wykorzystać do promocji kody QR na stronach internetowych lub w sklepach fizycznych, stworzyć landing page do prezentacji aplikacji, zamówić reklamę u blogerów. Wariantów jest wiele, ale najważniejsze jest to, że efektem promocji jest instalacja aplikacji na smartfonie użytkownika.

Te wskazówki sprawdzają się również w przypadku sprzedaży usług. Algorytm krok po kroku można zaimplementować w aplikacjach mobilnych dla restauracji, hoteli, salonów kosmetycznych, pralni chemicznych i innych biznesów, które sprzedają usługi.

Jeśli masz sklep internetowy lub planujesz go uruchomić, pomyśl o stworzeniu aplikacji mobilnej do sprzedaży. Korzyści są oczywiste, a inwestycja szybko się zwróci dzięki zwiększonej sprzedaży i lojalności klientów. A my z przyjemnością zajmiemy się jakościową realizacją Twojego projektu.

Programista - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 7 370 Programistów najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o programowaniu